Pälsälsklingar- Blogg om djur, skriven av djur ;)

Alla inlägg under mars 2010

Av Djuren - 29 mars 2010 13:20

Ett tag så var Bosse bara min... Ja det va han, trots att det finns 2 tjejer till här han kan ragga upp. Sen i somras får mamma för sig att vi ska ta hand om två små katter som blivit utslängda. Vi hade en lång diskussion om detta men sen beslöt vi att vi skulle gå med på det. Det kom en liten tjej och en kille. Problemet är att tjejen blev stor och nu har Bosse började ragga på henne!! J*vligt dålig stil av Bosse tycker ja...   men vad ska man göra.


En gammal kastrerad stackare som ja e visst inget att ha   


//Iza

Iza
Av Djuren - 29 mars 2010 13:15

I Lördags hade matte tagit fram räkor som de skulle äta och då var vi alla snabbt framme (i alla fall vi som va inne :) Vi vet att vi inte fåt sitta på bordet men när det e räkor på g bryr vi oss inte ett dugg!


Nån som tycker att vi ser tiggiga ut?   


//Iza, Iris och meya

Av Djuren - 28 mars 2010 14:35

Alla kan börja gill katter så är det bara. När ja kom till min matte första gången såg ja meya som en god smal biff fast idag är vi kompisar vilket är mycket bättre. När ja vill boxas vill hon dock inte vara med fast annars e vi bästa vänner... Utan henne vore livet lite tråkigare... :)


/ Eddie


Av Djuren - 28 mars 2010 14:33

Så här såg vårat hus ut i vintras... Inte lätt att sig in i det inte... Katter är inte direkt snögrävdjur ;)



Av Djuren - 28 mars 2010 14:27

Idag har varit en seg söndag, ja vi katter kan faktiskt dagarna. Ja betvivlar att hundar kan det. Deras hjärnor verkar vara så små. Det här med att hunden e människan bästa vän borde ändras till att Katten e människans smartaste vän istället. Idag har ja sovit och ätit. Tänker inte palla mig ut i detta vädret heller...


//Iza


Ps. Vad tycker ni om mina nya polare? Dom e grymt tysta... vilket e skönt :)


 

Iza
Av Djuren - 26 mars 2010 16:49

Hejsan alla djurvänner


Jag heter Eddie och kommer ifrån början ifrån Irland som är en ö utanför England (säger mamma). Jag kom till Sverige med flygplan och bodde först hos en fosterfamilj, mia & Patrik hette dom. Efter ett tag där kom mamma och adopterade mig och nu bor jag hemma hos dom. Jag trivs jätte bra. Har såmånga lekkompisar här :)     

  • Namn: Eddie kallas Peddie 

  • Födelsedag: 1 feb 2009

  • Roligaste jag vet: Busa, äta ben, springa lös ute

  • Tråkigaste jag vet: Sova

  • Sover helst: Har en egen säng på golvet fast på morgonen hoppar ja upp till matte 
  • Favorit mat: Äter allt jag kan få tag i 

  • Min personlighet: Busig, glad, älskar alla och alla älskar mig :)

// Peddie


 



Av Djuren - 26 mars 2010 16:44

Hejsan alla busdjur där ute!


Jag heter Meya och jag kom till matte när jag bara var 3 veckor gammal. Någon hade slängt ut min bror och mig i en busskur. Jag var väldigt svag som liten och har svårt att växa. Jag är snart 8 månader fast ser ut som jag är 3, fast det tycker ja bara e bra för då kan man leka och toka sig hela tiden utan att nån tror nåt :)

  • Namn: Meya kallas meysan och Lillan 

  • Födelsedag: 8 aug 2009

  • Roligaste jag vet: Busa, busa och busa.

  • Tråkigaste jag vet: När alla e ute. Jag får inte gå ut än :(

  • Sover helst: På mattes hals ligger jag varje natt
  • Favorit mat: Äter precis allt, tigger mycket av matte

  • Min personlighet: Spinner väldigt mycket, älskar att mysa

// meysan

 

Av Djuren - 26 mars 2010 16:41

Hejsan alla busar där ute!


Jag heter Iris och jag är prinsessan i detta huset (tror ja själv i alla fall). Jag är ganska försiktig mot människor om jag inte känner dom men mamma säger att det bara är bra att vara försiktig. Alla som ser mig säger att ja e en av de finaste katter de sett (inte skryt, det e sant ;)

  • Namn: Iris också kallad Dockan

  • Födelsedag: 5/9- 07

  • Roligaste jag vet: Att leka med mina kompisar och att leka med vatten. Och att klättra.

  • Tråkigaste jag vet: Att sova, det är ju super tråkigt

  • Favorit mat: Jag äter allt som finns i skålen men kattgrädde är mums

  • Min personlighet: Spinner väldigt mycket, älskar att mysa

// Iris


Presentation


Vi som bloggar i denna bloggen till familjen Pälsälsklingar. Här får ni följa vår vardag & allt som händer hemma hos oss!

Omröstning

Vilket husdjur har du?
 Hund
 Katt
 Både hund och katt
 Gnagare
 Häst
 Kräldjur (ex orm & ödla)
 Flera olika husdjur
 Annat
 Har inga husdjur

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards